Εσωτερική Αξιολόγηση Σχολικού Έτους 2020 - 2021

Ταυτότητα Γυμνασίου Νέας Περάμου Καβάλας

 

    Το Γυμνάσιο της Νέας Περάμου Καβάλας λειτουργεί από το σχολικό έτος 1977-1978. Ιδρύθηκε σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, υπ’ αριθμ. 665/άρθρο 1/σελ. 2075 /ΧΙV ΓΕΜΕ ΚΑΒΑΛΑΣ (Αρ. φύλλου 222/τεύχος Α’/13-08-1977).

 

    Το Γυμνάσιο φιλοξενήθηκε αρχικά στο κτιριακό συγκρότημα της ΚΟΡΕΛΚΟ και λειτούργησε εκεί μέχρι το 1986. Την επόμενη χρονιά το Γυμνάσιο μετεγκαταστάθηκε στις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν επί της οδού Αγίας Ειρήνης πλησίον του ΓΕΛ Νέας Περάμου με το οποίο και συστεγάζεται. Το 2008 πραγματοποιήθηκε η προσθήκη ενός ημιώροφου στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του σχολείου.

 

    Οι βασικές υποδομές του σχολείου περιλαμβάνουν 14 αίθουσες διδασκαλίας, 2 λυόμενα κτίσματα που μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως αίθουσες διδασκαλίας, αν και παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις και χρήζουν επιδιορθώσεων, ένα εργαστήριο Πληροφορικής, ένα εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και ένα μικρό Γυμναστήριο που χρησιμοποιείται και ως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Στις κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου συμπεριλαμβάνεται και ένα ασανσέρ για τη μετακίνηση ατόμων με κινητικά προβλήματα. Στον αύλειο χώρο του σχολείου που είναι κοινός με το ΓΕΛ Νέας Περάμου υπάρχουν ορισμένες αθλητικές εγκαταστάσεις όπως ένα γήπεδο ποδοσφαίρου με τάπητα από χαλίκι, ένα γήπεδο βόλεϊ, δύο γήπεδα μπάσκετ (το ένα γήπεδο μπάσκετ παρουσιάζει φθορές στα ταμπλό) και ένα σκάμμα για μήκος.

 

    Η Νέα Πέραμος είναι μία παραθαλάσσια κωμόπολη του Δήμου Παγγαίου της Δημοτικής Ενότητας Ελευθερών. Οι μαθητές που εγγράφονται στο σχολείο προέρχονται κυρίως από την Νέα Πέραμο αλλά και τα γύρω χωριά όπως, τη Νέα Ηρακλείτσα, τον Άγιο Ανδρέα, τις Ελευθερές, το Ελαιοχώρι, τη Φωλιά και το Μυρτόφυτο. Κύρια ενασχόληση των κατοίκων της περιοχής αποτελεί η γεωργία και ο τουρισμός.

 

    Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του τρέχοντος σχολικού έτους, 2020 – 2021, στο σχολείο φοιτούν 270 μαθητές και μαθήτριες η κατανομή των οποίων ανά τάξη και φύλο στα τμήματα γενικής παιδείας, φαίνεται στον παρακάτω πίνακα 1:

 

    Πίνακας 1: Κατανομή μαθητών ανά τάξη και φύλο (σχ. έτος 2020-2021)

 

Τάξη Α' (Σύνολο Τμημάτων 4, Σύνολο Μαθητών 102, Αγόρια 48, Κορίτσια 54)Τάξη Β' (Σύνολο Τμημάτων 3, Σύνολο Μαθητών 77, Αγόρια 42, Κορίτσια 35)Τάξη Γ' (Σύνολο Τμημάτων 4, Σύνολο Μαθητών 91, Αγόρια 48, Κορίτσια 43)

Σύνολο (Σύνολο Τμημάτων 11, Σύνολο Μαθητών 270, Αγόρια 138, Κορίτσια 132)

 

    Επιπρόσθετα, εκτός από τα παραπάνω τμήματα γενικής παιδείας λειτουργούν 4 τμήματα ένταξης από τα οποία 2 στην Α’ Τάξη (Α3 με 5 μαθητές, Α4 με 4 μαθητές), 1 στην Β’ Τάξη (4 μαθητές) και 1 στην Γ’ Τάξη (5 μαθητές). Όσον αφορά στις εθνικότητες των μαθητών υπάρχουν συνολικά 39 μαθητές/τριες διαφορετικών της ελληνικής εθνικότητας όπως φαίνεται από τα αριθμητικά δεδομένα του Πίνακα 2.

 

    Συμπερασματικά, το ποσοστό των αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στο σχολείο μας ανέρχεται στο 14,44 % εκ των οποίων το 69,23 % είναι αλβανικής καταγωγής.

 

    Πίνακας 2: Κατανομή μαθητών ανά εθνικότητα (σχ. έτος 2020-2021)

Τάξη Α' (Αλβανία 8, Βουλγαρία 3, Γεωργία 1, Συρία 1) 

Τάξη Β' (Αλβανία 9, Σερβία 2, Συρία 1, Ρωσία 1) 

Τάξη Γ' (Αλβανία 10, Βουλγαρία 1, Γεωργία 1, Μολδαβία 1) 

 

    Ως προς το κοινωνικό – μορφωτικό υπόβαθρο των οικογενειών το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών/τριών της σχολικής μας μονάδας προέρχονται από οικογένειες με μέσο μορφωτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Η πλειοψηφία των γονέων και κηδεμόνων εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών τους και αυτό γίνεται αντιληπτό από το ενδιαφέρον των μαθητών να συμμετέχουν σε ποικίλες σχολικές δραστηριότητες που προάγουν τη μάθηση και την κοινωνικοποίησή τους. Το γενικότερο κλίμα της σχολικής ζωής διατρέχεται από πνεύμα συνεργασίας, φιλικότητας και αλληλοσεβασμού. Εν τούτοις, παρουσιάζονται μεμονωμένα προβλήματα συμπεριφοράς και δυσμενών σχέσεων μεταξύ ορισμένων μαθητών που μπορεί να δυσχεραίνουν έως ένα βαθμό την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου.

 

    Ως προς τη διοίκηση το σχολείο στελεχώνεται από μία θέση Διευθυντή, δύο θέσεις Υποδιευθυντών, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων περιλαμβάνει συνολικά 31 εκπαιδευτικούς με μερική ή πλήρη απασχόληση. Επίσης, στο προσωπικό του σχολείου συμπεριλαμβάνεται μία ψυχολόγος και ένας κοινωνικός λειτουργός. Η κατανομή των εκπαιδευτικών ανά φύλλο και ειδικότητα φαίνεται στον Πίνακα 3.

 

    Από τους εκπαιδευτικούς οι 26 είναι μόνιμοι, ήτοι το 83,87 %, (2 με απόσπαση και 8 με διάθεση) και οι 5 αναπληρωτές, ήτοι το 16,13 %. Τα τμήματα ένταξης στελεχώνονται από μία Φιλόλογο και μία Μαθηματικό. Πέραν του βασικού τίτλου σπουδών ορισμένοι εκπαιδευτικοί διαθέτουν επιπλέον τίτλους σπουδών, όπως διδακτορικό δίπλωμα (1 άτομο), μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (9 άτομα), πτυχίο παιδαγωγικής ακαδημίας (1 άτομο), πτυχίο παιδαγωγικού τμήματος (1 άτομο), πτυχίο ιστορικού αρχαιολογικού (1 άτομο), πτυχίο ιστορίας εθνολογίας (1 άτομο) και πτυχίο ΤΕΙ (1 άτομο).

 

    Στο σχολείο δεν απασχολείται επικουρικό προσωπικό σε μόνιμη βάση (π.χ. κλητήρας, καθαρίστρια, φύλακας) ούτε διοικητικό προσωπικό (π.χ. γραμματέας). Κάθε χρόνο προσλαμβάνεται με σύμβαση ορισμένου χρόνου ένας (1) υπεύθυνος καθαριότητας που είναι επιφορτισμένος με τον καθαρισμό του συνόλου των κτιριακών εγκαταστάσεων. Ακόμη, στο σχολείο λειτουργεί κυλικείο από το πρωί έως και τη λήξη των μαθημάτων.

 

    Πίνακας 3: Κατανομή εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα (σχ. έτος 2020-2021)

 

  • ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ 2 

  • ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ 1

  • ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ 2

  • ΓΕΩΛΟΓΟΙ 1

  • ΘΕΟΛΟΓΟΙ 2

  • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ 1

  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 1

  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ 4

  • ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 1

  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1

  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 3

  • ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ 7

  • ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2

  • ΦΥΣΙΚΟΙ 2

  • ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 1

    Σύνολο 31 

 

    Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους, το σχολείο διέκοψε τη δια ζώσης λειτουργία του εξαιτίας του κύματος πανδημίας στη χώρα μας, εφαρμόζοντας την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Αυτό συνέβη δύο φορές μέσα στο τρέχον σχολικό έτος κατόπιν Υπουργικών Αποφάσεων. Το πρώτο διάστημα διακοπής ήταν από 9/11/2020 έως 29/01/2021 και το δεύτερο από 16/03/2021 έως 26/04/2021. Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα (κατά τη διάρκεια της δια ζώσης λειτουργίας) συνέβη αναστολή λειτουργίας (εξ αποστάσεως διδασκαλία) τριών τμημάτων για περίπου 14 ημέρες. Το σχολείο προβλέποντας τις δυσκολίες που θα αντιμετώπιζαν οι εκπαιδευτικοί του με την εξ αποστάσεως διδασκαλία διοργάνωσε έγκαιρα (τέλος Οκτωβρίου) σχετική επιμόρφωση με θέμα «Παιδαγωγικές αρχές, χρήση και λειτουργία εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι πλατφόρμες e-class και cisco webex meeting».

 

    Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους και μέσα σε ένα κλίμα αλληλεγγύης που δημιουργήθηκε κατάφεραν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στα διδακτικά και παιδαγωγικά τους καθήκοντα. Όμως, παρατηρήθηκαν και πολλά προβλήματα τα κυριότερα εκ των οποίων ήταν: α) Η κακή σύνδεση στο δίκτυο, β) η έλλειψη κατάλληλων συσκευών (οι περισσότεροι μαθητές παρακολούθησαν τα μαθήματα από το κινητό τους τηλέφωνο) και γ) η έλλειψη οργανωμένης επιμόρφωσης από δομές του Υπουργείου Παιδείας. Εντούτοις, το σχολείο κατάφερε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών του καλύπτοντας κυρίως αυτούς που είχαν σημαντικότατο πρόβλημα. Με αυτό τον τρόπο, το σχολείο διέθεσε στους μαθητές του υπό τη μορφή δανεισμού ένα μεγάλο αριθμό από laptop (13) και tablet (10). Ο σύλλογος διδασκόντων ορμώμενος από την κοινωνική υπευθυνότητά του δώρισε παρά τις δύσκολες συνθήκες στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Χαμόγελο του Παιδιού» ένα tablet και έναν σταθερό υπολογιστή για την εν μέρει κάλυψη των αναγκών τους κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.

 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Α.1 Θετικά σημεία:

    Στο Γυμνάσιο Νέας Περάμου Καβάλας, τη σχολική χρονιά 2020-2021, η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε με εναλλαγή περιόδων διά ζώσης και τηλεκπαίδευσης. Από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αναπτύχθηκαν διδασκαλίες που ενίσχυσαν την κριτική σκέψη, τις ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών καθώς και τον αναστοχασμό και την ανατροφοδότηση. Υλοποιήθηκαν δράσεις για την ανάπτυξη του γλωσσικού και επιστημονικού γραμματισμού και δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για την υποστήριξη της διδασκαλίας των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων. Εφαρμόστηκαν πρακτικές διαφοροποιημένης μάθησης και εξατομικευμένων παρεμβάσεων, υπήρξε συνεργασία σε μεγάλο βαθμό με τους γονείς και το προσωπικό υποστήριξης ΕΕΠ (ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό) του σχολείου (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός) για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση υποστηρικτικών δράσεων για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση περιστατικών συμπεριφοράς, σχολικής βίας και εκφοβισμού στο χώρο του σχολείου τα οποία αντιμετωπίστηκαν με διακριτικότητα και σεβασμό στην προσωπικότητά τους. Με ευαισθησία και διακριτικότητα αντιμετωπίστηκαν και οι μαθησιακές ανάγκες μαθητών προσφύγων για τους οποίους δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες κοινωνικοποίησής τους.

    Ενισχύθηκε η συνεργασία και η επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές, διαμορφώθηκε κλίμα αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, και δόθηκε έμφαση στην τήρηση των κανόνων του σχολείου. Η συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαμόρφωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών ήταν θετική και η χρήση των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς αποτελεσματική. Η έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού των μαθητών κατά την τηλεκπαίδευση αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά από το σχολείο με το δανεισμό tablet και laptop. Κανένας μαθητής δεν εγκατέλειψε το σχολείο αναίτια και υπήρξε ιδιαίτερη μέριμνα (θυροτηλέφωνο, επικοινωνία με γονείς) για την ασφάλεια και την αποτροπή διαρροής των μαθητών από το χώρο του σχολείου.

    Υπήρχε έγκαιρη και υπεύθυνη πληροφόρηση των γονέων, τακτική επικοινωνία και ενημέρωση για τη φοίτηση και την επίδοση των παιδιών τους με τη χρήση πολλών διαφορετικών μέσων (τηλέφωνο, email, webex, φυσική παρουσία) καθώς και συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων. Οι μαθητές της Α’ (στην αρχή της χρονιάς) και Γ’ Γυμνασίου (στο τέλος της χρονιάς) ενημερώθηκαν για την ομαλή μετάβασή τους στην αντίστοιχη βαθμίδα εκπαίδευσης και παρόλο που οι συνθήκες της πανδημίας ήταν δύσκολες, στο σχολείο πραγματοποιήθηκαν αρκετά προγράμματα και δράσεις τα οποία αναφέρονται παρακάτω. Αναλυτικές πληροφορίες για τα προγράμματα – δράσεις θα βρείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου (www.gym-neaperamos.net και από το σχολικό έτος 2023 - 2024 στο Π.Σ.Δ., στην ιστοσελίδα gym-n-peram-new.kav.sch.gr).

 

Εκπαιδευτικά Προγράμματα:

    • Επαγγελματικός προσανατολισμός των μαθητών, The Tipping point. Πραγματοποιήθηκαν 12 συνεδρίες σχετικές με τα επαγγέλματα της Αρχαιολογίας, της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής, της Αστροφυσικής, της Πληροφορικής, της Νομικής, των ΤΕΦΑΑ και του τομέα των Επιχειρήσεων.

    • Ηλιακά ρολόγια: Μελέτη και κατασκευή.

Στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος συνεργαστήκαμε με το Ε.Κ.Φ.Ε ΚΑΒΑΛΑΣ, το Ε.Κ.Φ.Ε ΔΡΑΜΑΣ και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου των Φυσικών Επιστημών.

    • Αειφόρο σχολείο – Εξωραϊσμός του σχολικού περιβάλλοντος.

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις με τους μαθητές στις οποίες κατατέθηκαν ιδέες και προτάσεις, οι οποίες και υλοποιήθηκαν: δενδροφύτευση της αυλής, κατασκευή παγκακιών και εξωραϊσμός του εξωτερικού τοίχου.

    • Ίδρυση Σκακιστικής Ομάδας, «Βρασίδας»: Διδασκαλία Σκακιού και Διαμόρφωση Σκακιστικής Στέγης.

Το πρόγραμμα πραγματευόταν την δημιουργία Σκακιστικής ομάδας, την εκπαίδευση των μαθητών στο σκάκι και την διαμόρφωση κατάλληλου χώρου στον ημιώροφο του σχολείου που θα την φιλοξενήσει.

 

Δράσεις:

    • Συμμετοχή στην Δράση φιλολόγων που διοργανώθηκε από το Π.Ε.Κ.Ε.Σ. «Μνήμες και “εικόνες” από το παρελθόν υπό το πρίσμα του παρόντος και με το βλέμμα στο μέλλον: οι μαθήτριες και οι μαθητές σχολείων από τις Δ.Δ.Ε. Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης παρουσιάζουν τις εργασίες τους». Με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας ετοίμασαν κείμενα και δρώμενα τιμώντας έτσι την σπουδαία αυτή γιορτή και εκπροσωπώντας το σχολείο μας σε αυτή την δράση.

    • Στα πλαίσια των μαθημάτων Τεχνολογίας, Χημείας και Φυσικής διοργανώθηκαν 2 εκπαιδευτικές δράσεις. Η πρώτη είχε θέμα τη μέτρηση του οικολογικού αποτυπώματος της παραλίας, Νέας Περάμου. Η δεύτερη αφορούσε την εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών της Β´ γυμνασίου στο Βιολογικό καθαρισμό της περιοχής μας.

    • Συμμετοχή στον Διαγωνισμό της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), με το βίντεο - πείραμα: Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση με απλά υλικά.

    • Συμμετοχή μαθητών σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς Μαθηματικών και Φυσικής.

    • Συμμετοχή μαθητών σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς Εικαστικών.

    • Δενδροφύτευση στον προαύλιο χώρο του Γυμνασίου μας. Μια δράση στην οποία συμμετείχαν ο σύλλογος των διδασκόντων και ο Δήμος Παγγαίου.

    • Ονοματοδοσία των αιθουσών διδασκαλίας με ονόματα που ανήκουν σε σπουδαίους Έλληνες από όλες τις ιστορικές περιόδους, επιστήμονες και καλλιτέχνες.

    • Εικαστική Ομάδα, 1821-2021. Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών, δημιουργήθηκε μαθητική ομάδα με τελικό στόχο τη διοργάνωση έκθεσης ζωγραφικής με θέμα την Ελληνική Επανάσταση του 1821, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά από την επιλογή 25 δημιουργιών, 15 συμμετεχόντων μαθητών/τριών. Η δράση, κατόπιν υποβολής αίτησης, προτάθηκε προς την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» η οποία αποφάσισε να την θέσει υπό την αιγίδα της και την ενέταξε στο εθνικό πρόγραμμα δράσεων και εκδηλώσεων που συντονίζει, με την ευκαιρία του εορτασμού των 200 ετών μετά την Επανάσταση του 1821.

    • Δράση δημιουργίας Virtual Exhibition με επιλογή εικαστικών μαθητικών δημιουργιών στο https://www.artsteps.com/ και παρουσίασή της στο προφίλ του σχολείου στο Facebook και τον ιστότοπο του.

 

    Τα παραπάνω ενδυνάμωσαν το αίσθημα της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης των γονέων προς το εκπαιδευτικό έργο. Η αλληλοκατανόηση, η εμπιστοσύνη, η αλληλοεκτίμηση και η συνεργασία διέπουν τις σχέσεις ανάμεσα στους γονείς και το σχολείο.

 

Α.2 Σημεία προς βελτίωση:

    Ο εβδομαδιαίος – ετήσιος προγραμματισμός της διδακτέας ύλης, η δημιουργία σχεδίων μαθημάτων καθώς και κατάλληλων διδακτικών σεναρίων σε συνδυασμό με την αποτελεσματική εφαρμογή τους, η εφαρμογή ομαδοσυνεργατικών και άλλων μεθόδων διδασκαλίας καθώς και η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων αξιολόγησης των μαθητών. Η προσπάθεια για την επιτυχή εφαρμογή τους τη νέα σχολική χρονιά από τους εκπαιδευτικούς κρίνεται απαραίτητη.

    Αναγκαία κρίνεται η εξειδικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα διαφοροποιημένης μάθησης αλλά και η συστηματικότερη παρακολούθηση μαθητών με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες. Ουσιαστική ανάγκη αποτελεί και η υλοποίηση δράσεων που θα περιλαμβάνουν ομιλίες, ενημερωτικές συναντήσεις και ημερίδες για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς με τη σύμπραξη ειδικών επιστημόνων και κοινωνικών φορέων σε θέματα όπως: α) αποτροπή του ρατσισμού και των διακρίσεων, β) αποδοχή της διαφορετικότητας, γ) σχολική βία και εκφοβισμός, δ) ηλεκτρονικό έγκλημα, ε) εθισμός στο διαδίκτυο, στ) πρόληψη καπνίσματος, ζ) δημιουργία ομίλων (σκάκι, ζωγραφική, θέατρο, ρομποτική, χορός, μουσική) και αθλητικών ομάδων. Όλα τα παραπάνω θα αποτελέσουν τη βάση για τον σχεδιασμό και προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς.

    Πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι και η ενθάρρυνση των μαθητών για μεγαλύτερη συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς, συλλογικές εργασίες, δράσεις και προγράμματα καθώς και η ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς. Για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου είναι απαραίτητη η επίτευξη της μέγιστης συνεργασίας των εκπαιδευτικών με τους μαθητές ως προς την επίλυση των προβλημάτων της μαθητικής κοινότητας, την τακτική ενημέρωση για την ποιότητα των εργασιών τους, τη συζήτηση για την πρόοδο και την επίδοση τους, τη στενότερη συνεργασία για τη διαμόρφωση του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

    Φαινόμενα όπως η αναίτια μη προσέλευση μαθητών την πρώτη διδακτική ώρα που παρουσιάστηκαν τις τελευταίες ημέρες του διδακτικού έτους θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά με τη συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η αύξηση της συμμετοχής των γονέων σε δράσεις του σχολείου καθώς και η ενεργός συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου γονέων - κηδεμόνων στα προβλήματα του σχολείου θεωρείται καθοριστική και αναγκαία.

 

 

Β. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Β.1 Θετικά σημεία:

    Η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς έθεσε συγκεκριμένους στόχους, προτεραιότητες και προγραμμάτισε δράσεις για την υλοποίησή τους οι οποίες και πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Οι αποφάσεις που ρυθμίζουν τη σχολική ζωή είναι αποτέλεσμα συλλογικών και δημοκρατικών διαδικασιών. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έχουν συναινέσει πάνω σ' ένα γενικό πλαίσιο αρχών και εφαρμόζουν τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου για την αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων. Ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.gym-neaperamos.net. Το είδος των θεμάτων που εντάσσονται στην ημερήσια διάταξη καλύπτουν σε μεγάλο ποσοστό τα εκάστοτε θέματα που απασχολούν τη Σχολική Μονάδα. Η θεματολογία των συνεδριάσεων και η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών για όλα τα θέματα που αφορούν το σχολείο αποτελούν βασικό άξονα της καλής λειτουργίας του σχολείου.

    Το διδακτικό προσωπικό του σχολείου αξιοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με τις δεξιότητες και τις εμπειρίες του κάθε μέλους του για τις ανάγκες του σχολείου και αναπτύχθηκαν διαδικασίες στήριξης στις ιδιαίτερες επιστημονικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες. Η ενημέρωση των γονέων - κηδεμόνων από το σύλλογο των εκπαιδευτικών αλλά και από την Διεύθυνση του σχολείου με πολλούς τρόπους (webex, email, τηλεφωνικά) ήταν άμεση, έγκαιρη και αποτελεσματική.     

    Το σχολείο αξιοποιεί αποτελεσματικά τις ψηφιακές τεχνολογίες για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία του με την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία. Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους κατασκευάστηκε η ιστοσελίδα (www.gym-neaperamos.net) του σχολείου η οποία ανανεώνεται συνεχώς. Επίσης, δημιουργήθηκε σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (https://www.facebook.com/gymnasioperamou) και αξιοποιήθηκε κατάλληλα η ηλεκτρονική αλληλογραφία είτε από το σχολικό δίκτυο, είτε από το ΠΣ Myschool.

    Η διαχείριση και η κατανομή των οικονομικών πόρων πραγματοποιήθηκε με ορθολογικό τρόπο. Οι αποφάσεις που λήφθηκαν ήταν σύμφωνες με τους στόχους και το όραμα του σχολείου αλλά και την επίτευξη προγραμματισμένων προτεραιοτήτων. Η στοχοθεσία και ο προγραμματισμός των ενεργειών που έγιναν από την Διεύθυνση του σχολείου σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθούν ως ένα βαθμό κάποιες ανάγκες - ελλείψεις της σχολικής μονάδας και να ληφθούν πρωτοβουλίες για την ασφάλεια και την προστασία των μαθητών. Παραδείγματα αποτελούν: α) η εγκατάσταση θυροτηλεφώνου στην αυλόπορτα, β) η αντικατάσταση του κατεστραμμένου ταμπλό μπασκέτας, γ) η τοποθέτηση προβολέων στην αυλή για φωτισμό, δ) η αντικατάσταση των κουρτινών με καινούργιες, ε) η ονοματοδοσία των αιθουσών και η τοποθέτηση κατάλληλων επιτοίχιων πλακετών, στ) η χαρτογράφηση του δικτύου και η αναβάθμιση του internet, ζ) η αγορά υπολογιστών, η) η κατασκευή παγκακίων, θ) η τοποθέτηση κλειδαριών στις πόρτες και ασφάλειες στα παράθυρα, κ.α.

    Η Διεύθυνση του σχολείου καταβάλει μεγάλη προσπάθεια ώστε όλοι οι διαθέσιμοι πόροι, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών τεχνολογιών και των εξωτερικών χώρων, να χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά για τη δημιουργία ενός κατάλληλου μαθησιακού περιβάλλοντος. Στα πλαίσια αυτά προέβη σε εκτεταμένη απομάκρυνση άχρηστων ή κατεστραμμένων υλικών που υπήρχαν σε διάφορους χώρους του σχολικού κτιρίου, όπως στα 2 λυόμενα, στο Γυμναστήριο, στο εργαστήριο Πληροφορικής, στο τμήμα ένταξης και σε κοινόχρηστους χώρους, προκειμένου να τους απελευθερώσει από αυτά. Γι’ αυτό το λόγο, συντάχθηκε πρωτόκολλο καταστροφής υλικού και κατόπιν, της σύμφωνης γνώμης και συνδρομής του Δήμου Παγγαίου, έγινε η απομάκρυνσή τους.

    Η συνεργασία του σχολείου με την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου όπως και η συνεργασία με το ΚΕΣΥ και τα μέλη Ε.Δ.Ε.Α.Δ.Υ (ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός) του σχολείου ήταν πολύ καλή. Σε συνεργασία με τους ΣΕΕ υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις: α) Ενδοσχολική επιμόρφωση για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, β) εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, γ) επιλογή συμβούλων σχολικής ζωής, δ) δράσεις του σχολείου σε ημερίδα για τον εορτασμό του 1821, ε) Πείραμα του Ερατοσθένη, στ) Ηλιακά ρολόγια (σε συνεργασία με ΕΚΦΕ Δράμας και ΕΚΦΕ Καβάλας) και ζ) αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

    Συνεργασία υπήρξε και με το Δήμο Παγγαίου, την Σχολική Επιτροπή, φορείς της τοπικής κοινωνίας καθώς και με ορισμένα σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ο Διευθυντής διατήρησε μία αρκετά εποικοδομητική συνεργασία με τον Δήμο Παγγαίου και τη Σχολική Επιτροπή. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας έχουν πραγματοποιηθεί πολλές κοινές δράσεις όπως: α) Εκτεταμένη δενδροφύτευση στον αύλειο χώρο του σχολείου, β) αποκομιδή σκουπιδιών στο παραλιακό μέτωπο της Νέας Περάμου, γ) διενέργεια rapid test από κλιμάκιο του ΕΟΔΔΥ σε μαθητές και περιπατητές, δ) αναβάθμιση της ταχύτητας Internet, ε) εγκατάσταση θυροτηλεφώνου στην αυλόπορτα, στ) προμήθεια 10 tablet και ζ) καλλωπισμός σχολικών τάξεων με καινούργιες κουρτίνες.    

     Ο Σύλλογος Διδασκόντων θέλοντας να εκφράσει την κοινωνική του δράση και επιδιώκοντας να βοηθήσει στην κάλυψη αναγκών που προέκυψαν στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης, προέβη στη δωρεά ενός σταθερού υπολογιστή και ενός tablet στο «Χαμόγελο του Παιδιού» καθώς επίσης και στο δανεισμό φορητών υπολογιστών.

 

Β.2 Σημεία προς βελτίωση:

    Η μικρή συμμετοχή των μαθητών και γονέων - κηδεμόνων σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου καθώς και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στις δράσεις του σχολείου αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για την υλοποίηση περισσότερων δράσεων. Καθώς υπάρχει επιτακτική ανάγκη, λόγω κυρίως της αύξησης του αριθμού των μαθητών, για εκσυγχρονισμό και βελτίωση των υποδομών του σχολείου, θα πρέπει, τη νέα σχολική χρονιά, να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της χρονικής καθυστέρησης στην υλοποίηση των αποφάσεων του Δήμου Παγγαίου και της έλλειψης οικονομικών πόρων σχετικά με τη συντήρηση των κτιριακών υποδομών.

    Για την ασφάλεια των μαθητών χρειάζεται να γίνουν ορισμένες ενέργειες, όπως: α) η αποκατάσταση ή απομάκρυνση κατεστραμμένων ταμπλό μπασκέτας, β) το χαλίκι στο γήπεδο ποδοσφαίρου να αντικατασταθεί από φυσικό ή τεχνητό χόρτο γ) η αποκατάσταση ανοιγμάτων στην περίμετρο της αυλής, δ) η εκτεταμένη επισκευή των λυόμενων και ε) η σήμανση επικίνδυνων θέσεων στο χώρο.

    Η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη δημιουργία δικτύων με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα με στόχο τη διενέργεια κοινών δράσεων και την ανταλλαγή καλών πρακτικών θα αποτελούσε σημαντικό παράγοντα αναβάθμισης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

 

 

Γ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Γ.1 Θετικά σημεία:

    Στην αρχή της σχολικής χρονιάς,το σχολείο, σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ, διαβλέποντας την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ως προς τη σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, οργάνωσε την ενδοσχολική επιμόρφωση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με θέμα «Παιδαγωγικές αρχές, χρήση και λειτουργία εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Οι πλατφόρμες e-class και cisco webex meeting».

    Επίσης, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της χρονιάς σε διαδικτυακές επιμορφώσεις που οργανώθηκαν από επίσημους φορείς και ειδικούς επιστήμονες, για τις οποίες υπήρχε συστηματική ενημέρωση από το σχολείο και τη Διεύθυνση, ήταν αξιόλογη. Οι εκπαιδευτικοί επικαιροποίησαν σε μεγάλο βαθμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αφορούσαν το γνωστικό τους αντικείμενο, συνεργάστηκαν εποικοδομητικά και επικοινώνησαν με τους συναδέλφους τους για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις ιδιαίτερες συνθήκες της τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που δημιουργούνταν στη σχολική τάξη. Συμμετείχαν σε αρκετές δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος στο σχολείο. Οι συνθήκες της πανδημίας δεν επέτρεψαν τη συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων, ωστόσο υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το μέλλον.

 

Γ.2 Σημεία προς βελτίωση:

    Στο σχεδιασμό των δράσεων για την επόμενη σχολική χρονιά κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για θέματα που αφορούν κυρίως το γνωστικό τους αντικείμενο, την υγεία (πρώτες βοήθειες, πρόληψη κ.α), την αξιολόγηση των μαθητών και τη διαχείριση συμπεριφοράς στην τάξη όπως και για την τεχνολογία των υπολογιστών, τα θέματα ειδικής αγωγής και αντιμετώπισης κινδύνων - καταστροφών (φωτιά, σεισμοί).

    Ενδοσχολικές επιμορφώσεις για τις επιμέρους ειδικότητες εκπαιδευτικών, στήριξη των εκπαιδευτικών για επιμορφώσεις που αφορούν την επαγγελματική τους εξέλιξη, μεγαλύτερη συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος, αξιοποίηση της μεθόδου της ετεροπαρατήρησης στην διδασκαλία, συνεργασίες με εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων για την υλοποίηση επιμορφωτικών – ενημερωτικών δράσεων ή για την από κοινού ανάπτυξη εκπαιδευτικού – επιμορφωτικού υλικού αποτελούν παράγοντες που θα συμβάλλουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του σχολείου.

    Η ενθάρρυνση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα (e-twinning και Erasmus+) και η συνεργασία με άλλα σχολεία θα αποτελέσει σημαντική εμπειρία για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας η οποία θα οδηγήσει σε αμοιβαία ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών φέρνοντάς τους σε επαφή με άλλες κουλτούρες και πολιτισμούς.

 

 

Τι είναι η καθοδήγηση

Θα βρείτε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες για την εταιρεία μας εδώ. Θα βρείτε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες...

 

Διάβασε περισσότερα

Ιστορίες επιτυχίας

Θα βρείτε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες για την εταιρεία μας εδώ. Θα βρείτε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες...

 

Διάβασε περισσότερα

Εγγύηση καριέρας

Θα βρείτε τις νεότερες πληροφορίες για εμάς σε αυτή τη σελίδα. Η εταιρεία μας συνεχώς αναπτύσσεται και μεγαλώνει. Προσφέρουμε ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών. Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε την καλύτερη λύση που...